Tanshaydar'ın Mekânı
Başka bir şey yok
Kategori: Anime

Fate/Zero Episode 6 İzlenimlerim

Bir haftadır hiçbir şey yazmadığım gibi son yazıların da hepsinin sadece Fate/Zero üzerine olması beni biraz kıllandırmadı değil aslında… Bu bölümde Berserker’in olmayışı ayrı bir konu zaten. Caster üzerine yaptığımız muhabbetlerin sonucunda da daha obsesif bir manyak ile sonuçlanması tuz biber… Doruk abi, hadi iyisin yine, en güzeli Gılgamış çıktı. Nispet mi yapıyorlar ne? Adama giydirmişler yılan derisi pantolonu, vermişler eline 1944 Chateau L’Hopital şarabını (Bernkastel değil, yok artık daha neler!) konuşturmuşlar filozof gibi. Ama ne yalan söyleyeyim, bu defa Fate serisi içindeki Gılgamış’ın içinde bir şeyler gördüm. Kirei’ye de laf atmadan geçmeyelim. Bu bölümde Fate/Zero için notumu verirken biraz daha spoiler atacağım ortaya. Hepinizin bayramı mübarek olsun!

Öncelikle, Fate serisi boyunca ilk defa Kotomine Kirei’nin teklediğini, ne diyeceğini bilemediğini gördüğümüz gibi; Gılgamış’ın da ilk defa zengin züppe gibi değil de görmüş geçirmiş birisi gibi konuştuğuna tanık olduk. Bu bölümden anlıyoruz ki, Fate/Zero hiç savaş sahnesi içermese bile “masterpiece” olmayı hakeden bir anime olacak, çünkü Gılgamış’ın “hepsinin motivlerini öğrenmek istiyorum” demesi beni tam bam telimden yakaladı. Bilmeyenler için söyleyeyim, bir senaryo içerisinde kurgudan sonra en çok önem verdiğim şey karakter derinliği; karakter derinliğinde en önem verdiğim şey ise karakterin motivleridir. Gılgamış’ın bunları öğrenmek isteyişi tamamen eğlence amaçlı olsa da; komşuda pişer, bize de düşer hesabı şöyle sağlam hikâyeler görecekmişiz gibime geliyor. Yine de Kirei’nin Gılgamış’ı Archer diye çağırmasını biraz yadırgadım. Yıllardır bildiğimiz sevdiğimiz Archer’ın bir klas ismi olduğunu gözümüze soktular iyice.

Light Novel okumayacak olup da spoiler almaktan çekinmeyenler devam etsinler, yok ben spoiler yemek istemiyorum diyorsanız son paragrafa atlayın.
Fate/Stay Night bilginiz varsa son savaşın Gılgamış ile Saber arasında yapılacağını, Gılgamış’ın Kirei’nin servant’ı olarak dövüşeceğini zaten biliyorsunuzdur. Yok bilmiyorsanız… neyse ağzımı bozmayayım şimdi 😀
Fate/Zero’nın başında Kirei’nin karısının yeni öldüğünü zaten söylemişlerdi. Ama söylemedikleri şey, Kirei’nin karısının intihar etmiş olmasıydı.
Söylemeyecekleri şey, Kirei’nin eşinin intihar etme sebebinin, Kirei’ye hayatta halen birilerine bağlanabileceğini, bu bağlılıkta acı ve mutluluk bulabileceğini göstermek. Bu konuda daha derine inmek istemiyorum zira Kirei karakterinde kendimden daha fazla şeyler bulmaya başladım.
Yine Fate/Stay Night’tan, Kirei’nin Kiritsugu’yu vurarak öldürdüğünü de biliyoruz. Şu anda benim kafamı en çok kurcalayan şey, Kirei’nin neden onu vurduğu. Çünkü Light Novel boyunca herhangi bir şekilde Kirei düşmanlık beslemiyor Kiritsugu’ya, ya da ben çok safım.
Daldan dala atlamaya devam ederek Lancer’la işimizin bitmediğini, archibolt gibi bir adamı öyle bina yıkarak öldüremeyeceğimizi yakında göreceğiz.
Kirei’nin babası Kisei’nin yapacağı küçük değişikliğe gelirsek… Caster’ı öldürecek Master ve Servant için Master’a fazladan bir emir büyüsü (command spell) verecek. Bence iyi, valla iyi yani.

Bir bölüm boyunca Berserker görememiş olmanın verdiği acıyı Kirei ve Gılgamış’ın konuşması dindirdi. Ha, bu bölümü sadece çay eşliğinde değil, memleketimde evimin balkonunda İznik Gölü’nün karşısında izledim. Güzel oluyor be 😀 Şu bayram tatilini yapmadılar dokuz gün anasını satayım…

79 şey demişler
  1. Hoh…. Ne bölümde be… Ne bölümdü yahu!

    Bu bölüm resmen bana çalışmışlar, hâttâ senin dediğin gibi, tüm F/Z boyunca bir Gilgamesh fırtınası esiyor…

    1- O başındaki araba sürme sahnesine bittim. Birçok animede böyle bir sahne göremezsiniz. Genellikle klişe sahneler barındırır animeler. Ama işte, TYPE-MOON artı Nitro+ gibi 2 hayvan şirketin ortak yapımı olup, bir de üstüne ufotable gibi bir animasyon şirketinin elinden geçmesiyle, müthiş bir göz ziyafeti çıkmış ortaya.

    2- Gilgamesh ve Kirei konuşması… Senin de dediğin gibi.. ‘Olmuş’ bu. Beni bile şaşırttı, ne yalan söyleyeyim…. Orada sadece Gilgamesh değil, zaten diğer sevdiğim karakterlerden biri olan Kirei de beni etkiledi. Düşündürttü. “Bu işten çıkarım, bir amacım yok, zevk de almıyorum.” Sırf bu sözleri bile sanırım ne kadar olağandışı bir karakter olduğunu gözler önüne sermiştir… HF okumamış olanlar için pek bir şey ifade etmemiş olabilir gerçi. Gil’in, Kirei’ye, Tokiomi’nin sıkıcı olduğunu söylemesi ve Kirei’yi ilginç bulduğunu söylemesiyle, yakında onun tarafına geçeceğinin sinyallerini bu bölümde vermiş oldu. Ben Tokiomi’yi de ilginç buluyorum hâlbuki. 😛

    3- Kiritsugu. Bu adam beni her bölümde daha çok şaşırtmaya devam ediyor. Burada yaptığı olay “WTF?!” dedirtti bana. Kayneth Archibald El-Melloi karakterine ısınamadım, orada ölse sevinirdim. Yanındaki hatun ateşliymiş, beğendim şahsen. Kiritsugu çok enteresan bir karakter. Çok derin bir karakter, çok… Kirei ile birlikte, F/Z’nun en büyük yapıtaşlarından. Tipik shounen evlâdımız Shirou gibi bizi uyuz etmiyor. Seinen bir karakter olması bir yana, bir de adam çıkarlarına göre nasıl davranmak uygun düşerse öyle davranıyor. Yeri geliyor, evil olmaktan hiç mi hiç çekinmiyor. Bu yönü shounentardların hoşuna gitmeyebilir gerçi. Alevlerin orada ağlayan bir çocuk gördü, o acaba Shirou olabilir mi diye düşünmedim değil. Sanki bu ilk bölümlerde bile bazen F/sn ile bazı parçalar birleşiyor gibi hissettim… F/Z’ya daha bir hayran bıraktırdı.

    3a- Büyülerin, büyücülerin, kılıçların vesaire hüküm sürdüğü bir dönemde, gelişmiş ateşli silahların da kullanılması da beni etkileyen diğer bir taraf. Kiritsugu’yu daha bir karizmatik göstermiş.

    4- Saber zaten sevdiğim bir karakter, çok bayılmasam da, takım elbiseli, eldivenli Saber iyice erkek gibi olmuş ve bu benim için artı puan oldu Saber adına. Etkilendim.

    5- Real men drink wine. Ah şu şarap içme sahneleri… Şarapa karşı neden zaafım var acaba… 😛 Tokiomi, sen 1, Gil 2. Özendirdiniz Allah’ın cezaları.

    6- Caster, sana sonra gelicem.

    7- Irisviel, tatlısın, seni de seviyorum, ismini de seviyorum.

    8- Bu bölümde yoktu fakat Matou Kariya… Bu adam şimdilik Gil’den sonra F/Z’daki favori karakterim. Onu daha çok görmeyi iple çekiyorum. Böcekler onu delirtmeye başlamış bile, Zouken’in dediği gibi. O ve Sakura’nın hikâyesi en çok ilgimi çeken konulardan biri F/Z’da.

    9- Rider. En sevdiğim karakterlerden biri. Animeye renk katıyor. Masterı ise bana sıradan bir velet gibi geldi.

    10- Berserker’ı ben de sevdim. Ama şimdilik pek yorum yapamayacağım hakkında.

    11- Caster’ın masterı. Tam bir evil. Caster ile süper takım olmuşlar.

    12- Lancer. Fena bir karakter değil, ama elbette Saber’ı yenmesini bekleyemeyiz. PS2 dövüş oyunundan az çok biliyordum zaten kendisini.

    13- Arada küçük Rin, Sakura ve Ilya’yı görmek yüzümü gülümsetiyor. Büyük bir Sakura fanıyım, bu arada. Ilya da en sevdiğim F/sn karakterlerindendir.

    14- Alchemy ve summoning olaylarının detaylarına da girmekten çekinmemesi, hikâyenin ağır ama emin adımlarla ilerleyişi, (Bkz: Shiki) az aksiyon, bol diyalog olması… Fate/Zero’nun birçok harika yönünden bazıları.

    Tansel gibi ben de önce plot, sonra karakter derinliğine önem veririm. Bunlar da Fate/Zero’da insanı tamamen tatmin ediyor.

    Bu yorum sadece 6. ep değil, şu ana kadarki genel bir Fate/Zero yorumu gibi oldu, kusura bakmayın artık. Ne zamandır uzun bir mesaj atmak istiyordum fakat yazmaya üşeniyordum.

    Son olarak, VN okuyun. TYPE-MOON evrenine daha bir hakim olun. Tsukihime okuyun. F/sn okuyun. Kara no Kyoukai izleyin ve/veya okuyun. Ve hepsinden önemlisi, Umineko okuyun. 😛 Hadi ben kaçtım bye.

    junmisugi84 7 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Hoh… Ne cevaptı bu yahu! 😀 O zaman izninle karşılıklı muhabbete çeviriyorum 😀

      1- Evet azizim, şöyle karakterlerin günlük hayatlarından, günlük zevklerinden, pişmanlık ve uktelerinden dem vurup, bizi onlara daha yakın kıldıkları zaman fena mı oluyor? Hele neydi o Saber’in alnındaki damlacık, koskoca Arturia tırsıyordu 😀
      2- Olmuş ne kelime abi, öttürmüşler resmen. Ki bana kalırsa bu daha buz dağının görünen kısmı.
      3- Kiritsugu için ayrı bir arc yapmaları lazım ki adamı anlamaya yaklaşalım. Anlayalım demiyorum bak, anlamaya yaklaşalım. Ki bana kalırsa Shirou için “idealist salak velet” yakıştırmalarının Kiritsugu’ya yapışmamasının tek sebebi karizması şu an itibariyle. Adam hakkında hiçbir şey bilmiyoruz yahu.
      8- Hiçbir yazımda o adamdan bahsetmedim. Aslında bahsetmek istemedim… Ama ben olsam, Sakura için on yıl kalırım o böceklerin içinde. Adam eridi bitti, gözündeki feri gitti yahu. Ama karşılığında Berserker geldi… Belli mi olur, belki Kariya ile Lancelot arasında belki bir benzerlik vardır?…
      9- İskender’i adil bir kral olarak yansıtmalarına bittim. Fethet, ama öldürme; esir al, ama aşağılama.
      10- Ben gelicem senin yanına bir ara.
      11- Evil without motive is just a pointless gore.
      12- En azından delikanlı. Gerçek bir heroic spirit. Zaten İrlanda efsanelerini severim 😀
      13- Sakura…

      Sezon bir bitsin, Fate/Stay Night’tan başlayıp izleyeceğim hepsini sanırım 😀 Yaşasın graphic whore’luk, yaşasın 720p!

      Tanshaydar 7 Kasım '11 tarihinde |
  2. Uzun süre bu blogu okumak istemiyorum sanırım, visual novel bitmeden izlemeye başlayacağım yoksa ve okursam da bu kadar zevk alamam heralde :/ Acaba VN ne kadar sürüyor ? 🙂 Kaçıncı güne kadar yani ?

    Gökhan 7 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
  3. Bu arada İngilizce ve biraz Almanca biliyorum ancak, Japonca çok başka duruyo ya öğrenmek için içimde aşırı bir istek oluşmaya başladı 😀 Resmen çömez çömez takılıyorum ya siz orada nelerden bahsediyorsunuz “ki okumuyorum öğrenmemek için” ben burada Saber’ı ilk defa gördüğümde çok güzeğğllmiiiiş falan diye düşünüyorum çok ezik hissettim 🙂

    Gökhan 7 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
  4. Fate/Stay Night’ın VN’si var, Fate/Zero’nun sadece light novel’ı var. Siz Fate/Stay Night’ı mı okuyorsunuz? Light Novel’dan bahsediyorsanız eğer; o, animenin anlatıp anlatacağından çok daha fazlasını, daha öncesinden başlayıp daha sonrasına kadar anlatıyor.
    Saber karakteri ‘güzel’ bir karakter; ama hitap ettiği kesim farklı ve benle Doruk abi (junmisugi84) o kesime dahil değiliz.

    Tanshaydar 7 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Farkettim de ben daha önceden Light Novel okuyorum demişim ancak neden öyle dedim bilmiyorum. Heralde light novel ile fate/stay night vn’nin aynı olduğunu sanmışım ancak yanlışım var Fate/Stay Night okuyorum. 🙂 Düzeltme yapmam gerek sanırım.

      Gökhan 9 Kasım '11 tarihinde |
  5. @Gökhan

    Fate/stay night vnsi “Çok Uzun” (Very Long) kategorisine giren vnlerden. Normal okuma hızıyla 100 saatten fazla sürüyor. 200 saati bile bulabilir, okuma hızınıza göre, bilemiyorum… Fate/Zero, Fate/stay night’ın öncesini konu alıyor ve Fate/stay night ile bayağı bir bağlantısı var. Ve orijinal olarak bir light novel. Vnsi mevcut değil. Fate/Zero animesi çok sağlam bir uyarlama olduğundan dolayı, şu anda başlamanızda sakınca yok. Şahsen light novelı okumadım, okumayı da düşünmüyorum. Bence light novelı okumaksızın direktman başlayabilirsiniz Fate/Zero animesine. Ve Fate/stay night vnsi veya animesinden daha önce başlayabilirsiniz. Kronolojik olarak da zaten daha önce.

    Fate/stay night vnsinde 3 farklı route (rota) var.

    1- Fate (Saber Rotası)
    2- Unlimited Blade Works (UBW) (Rin Rotası)
    3- Heaven’s Feel (Sakura Rotası)

    Fate/Zero’ya daha bir aşinalık için, şahsen ben Heaven’s Feel’ı daha önce okuyup bitirmenin faydalı olacağını düşünüyorum.

    Fate/stay night anime adaptasyonu genel olarak Fate rotasını işler fakat UBW ve Heaven’s Feel’dan da ufak tefek kısımlar koyulup, ortaya karışık bir şey olmuş.

    Bilginiz olsun diye söylüyorum: Fate/stay night’ın devamı niteliğinde olan Fate/hollow ataraxia adlı bir VN var. Bildiğim kadarıyla henüz tamamı İngilizce’ye çevirilmedi. Ve ben de henüz okumadım. Parodi ağırlıklı olduğunu ve hakkında tek tük sağdan soldan duyduğum şeyler biliyorum sadece.

    Kaçıncı güne kadar diye sormuşsunuz. Her rotada ve her endingde farklı bu sayı. 17lere kadar falan gidiyor. Ki 1 günü bile okumak epey bir vakit oluyor. Fate rotasının tek bir sonu var. UBW ve HF’nin iki farklı sonu var. Good Ending, True Ending falan gibi isimler alıyorlar… Ve yanlış seçimler yaparsanız Bad End de alıyorsunuz. Bu Bad Endlerden, yanlış hatırlamıyorsam, toplam 50 tane var. Her bir Bad Ending’de birbirinden farklı, tüyolar veriyorlar doğru ilerleyiş için. Aynı zamanda parodisel.

    Ayrıca, animesinde seks sahnelerine rastlayamazsınız. VN’de bir hayli yoğun bir şekilde mevcut. Bunu da not düşmek istedim.

    Son olarak, bir de UBW rotası için, movie niteliğinde bir anime yaptılar, ama izlemenizi kesinlikle tavsiye etmiyorum. Çünkü animasyonları hariç tamamen berbat bir uyarlama. Süre olarak çok yetersiz. O kadar saatlik harika bir senaryoyu sadece 1 buçuk saate sığdırmaya çalışınca, hâliyle, olmamış tabii. İzleyecekseniz, en azından, vndeki UBW rotasını bitirdikten sonra izleyin. O da görsel zevk için.

    Başka aklınıza takılan soru varsa sorabilirsiniz.

    junmisugi84 7 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
  6. Kariya ve Berserker’ın (spoilsiz değinemeyebilirim ama bağışlayın isteyen bu yorumu okumayabilir.) benzer yanını görüyorum ben.

    Kariya, Sakura için kendini tehlikeye attı, kurtarmaya çalıştı. Sakura’ya karşı beslediği büyük bir sadakat var ya da bir sevgi diyelim.
    Berserker ise aşkı ve kralı arasında kalınca delirmeyi seçip bu sınıfa yerleşiyor. Aşkını kral yakılması için gönderiyor falan.
    En büyük benzerlik bu olabilir.

    Jeanne 9 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Kariya’nın Sakura’ya karşı duruşunu henüz çözemedim ben. Abi ya da baba gibi değil bu sevgi; ama bir sevgili gibi de değil. Ayrıca Kariya babasını ve soyunu sevmediği gibi sadakat de duymuyor (Zouken onu hain diye çağırıyordu, evlâtlıktan reddetmişti).
      Lancelot ise aşk ve sadakat olayını nirvanaya çıkaran bir karakter. İkisini aynı anda yaşayamayacağı için, birini seçmektense delirip ikisini de içine gömmeyi yeğledi. O açıdan bu ikili arasında anlamlı bir bağlantı kuramıyorum ben. Senaristlerin de “bi berserker chant’ı koyalım summoning’e” kadar basit bir olayda bırakacağını sanmıyorum. Bakalım 🙂

      Tanshaydar 9 Kasım '11 tarihinde |
  7. @ junmisugi84

    Bilgilendirme için teşekkürler, gerçekten yararlı oldu. “Shinji’s invitation, breakdown – Choise” 6.gün’deyim. Tabii Fate/Stay Night okuyorum onu da belirteyim ancak route(rota) kısmını pek anlayamadım. Biraz daha açabilirseniz sevinirim. Çünkü prologue kısmını Rin Tohsaka’nın açısında okuyup sonra da Shiro Emiya’nın açısından okumaya devam ettim, kitabın akışı dahilinde oldu seçme şansım yoktu yani. O halde şu anda Saber yani Fate rotasından okuyorum sanırım ?

    @Tanshaydar

    Saber için güzel dedim ancak sadece bir ayrıntı yani… (Yazdığım yorumu okuyunca kendimi kızlarla yeni tanışan liseli bir çocuk gibi göstermişim, yok öyle bir şey) Ancak hitap ettiği kesim diyerek kastettiğini anlayamadım ?

    Gökhan 9 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Fate/Stay Night visual novel’ı üç ayrı senaryodan oluşuyor. Her bir senaryo 5. Holy Grail savaşını başından sonuna kadar anlatsa da, her biri farklı yollardan gidiyor. Bir nevî alternatif gerçeklik olarak düşünebiliriz, yani o yoldan gitmek, bu kişiyle tanışmak yerine; şu yoldan gidip, şu kişiyle tanışsak ne olurdu gibi. İşin bir yönü daha var, bu üç farklı rota(senaryo) birbirini tamamlıyorlar. Biri olmadan diğeri tam anlamını kazanamıyor. Heaven’s Feel’in en baba hikâye olmasının sebebi öncesinde Stay Night ve Unlimited Blade Works senaryolarını okuyup giriş yapmamızdır.
      İşin güzel yanı, senaryolar gitgide derinleşmekte ve ağırlaşmaktalar. Fate seriesindeki en yavan hikâye Fate/Stay Night’tır.

      Saber olayına gelince. Estağfirullah, ben şahsen öyle bir şey düşünmedim. Ben Fate serisinde Sakura aşığıyımdır. Diğer hiçbir bayan karakteri böyle sevmiyorum. Ama onun sebepleri var. Saber ise erkeksi ve baskın bir kadın karakter, kişisel zevklerime hitap etmiyor; ama başkasına hitap edebilir. Kastettiğim buydu.

      Tanshaydar 9 Kasım '11 tarihinde |
  8. Önemli değil. 🙂

    “Rota” lâfını “senaryo” olarak da düşünebilirsin. Üç farklı “yol”, üç farklı senaryo gibi… Prologue kısmı evet, Rin’in gözünden okuyoruz, ve Fate rotasını okumaktasın, evet. Fate senaryosunu bitirmeden UBW açılmaz. UBW bitmeden de Heaven’s Feel açılmaz.

    junmisugi84 9 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
  9. Evet… Ben de öyle tahmin etmiştim. 🙂 Ve Tanshaydar “Prologue kısmı biraz sıkıcı gelebilir ancak ondan sonrası daha akıcı geçiyor” demişti, tam da öyle oldu. Şimdi sabah uyanıp okuyorum, akşam uyumadan önce okuyorum ve okumaktan da sıkılmıyorum ya bir işim çıkıyor zorunlu olarak bırakıyorum yada artık iyice uyku bastırıyor oluyor o zaman bırakıyorum. Tanshaydar’a da sana da Doruk abi (benim içinde abi yaşındasın) teşekkürler sizin isteminiz dışında da olsa sayenizde tanıştım. 🙂

    Gökhan 9 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
  10. @ Tanshaydar

    Evet anladım şimdi. O açıdan bakacak olursak bana da hitap etmiyor zaten. Ki Saber karakterinde bir kız düşünecek olursak, beni koruyacak, yeri gelince “Gökhan’a okulda göz kulak ol Tohsaka, evde olduğunda ben koruyacağım zaten ancak okulda iken koruyamam” gibi bir şeyler söyleyecek bir kız arkadaş istemezdim. 🙂 İşin şakası tabii…

    Bilgilendirmen için tekrar teşekkürler bu arada…

    Gökhan 9 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
  11. @Gökhan

    Dikkâte aldığın için teşekkür ederim. 🙂 F/sn’den sonra başka VN önerilerimi de dikkâte almak ister miydin? Ve merak ettiğim bir şey: animelerle aran nasıl? Çok izledin mi, yoksa direkt vn ile mi başladın olaya?

    junmisugi84 9 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Hah-ha 🙂 Kesinlikle dikkate almak isterim ! Animelerle aram ise, eğer Pokemon, Digimon, Sailor Moon yani Ay Savaşçısı gibi animeleri orta okul yıllarımda izlememi saymazsak pek yok tabii o zamanlar pokemon benim için sadece çizgi filmdi ancak çok kaptırıyordum. Manga’nın ise Japonların kendilerine özgü çizgi romanları olduğunu biliyordum. Bir kaç ay önce Naruto’nun bir kaç bölümünü izlemiştim, Avatar’ın ilk 2 sezonunu izledim falan…

      Gökhan 9 Kasım '11 tarihinde |
  12. @Gökhan, sen sen ol uzak dur bu adamdan 😀 Hayatımı kararttı benim 😀 Az küfretmedim 😀

    Tanshaydar 9 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
  13. ” Saberrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr <3 " Nedendir bilmiyorum ama Kral oluşu aklımı çalıyor *-* Kız Kral. Kadın Kral. Her ne denirse.
    Heaven's Feel..
    Oy.. Oy.. Oy.. Saber'ın Alter'a dönüşmesi ve..
    Unlimited Codes oynayan ya da duyan var mı acaba? Orada Alter'ın senaryosu özel olarak işlenip veriliyordu tabii Saber ile karşılaşması da vardı *-*

    Kariya ve Lancelot için şey diyebiliriz o zaman? İkisi de istenilmedi?

    Jeanne 11 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Unlimited Codes’ta kaç defa Unlimited Blade Works açtım hatırlamıyorum; ama junmisugi84 ile yaptığımız Saber vs Dark Saber karşılaşmaları unutulmazdı 😀

      Bizim ikiliye gelirsek. Kariya kendi isteği ile Matou malikânesini terkediyor, o yüzden bir reddedilme durumu var. Lancelot’un olayıysa çok daha ağır… Novel’da Kariya/Lancelot ikilisine gelmedim henüz ama inanmıyorum ki “summoning’ine berserker chant’ı koyalım bakalım” kadar basit bir şey olsun.
      Şimdilik tek diyebileceğim şey, ikisi de birileri uğruna (Kariya -> Sakura, Lancelot -> Guinevere) kendilerinden vazgeçtiler. Lancelot kurtuluşu çıldırmakta buldu. Kariya’nın durumu ise pek de farklı değil, adamın gözlerindeki fer gitti…

      Tanshaydar 11 Kasım '11 tarihinde |
  14. AHA! Demek istediğim şey buydu! ^_^ Ve hala anlamadığım.. Neden benim yorumlarım eksik çıkıyor?!
    Üye olmadığım için falan mı acep?

    Not: Bağımlısı oldum bu blog’un O_O”

    Jeanne 11 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Eksik mi çıkıyor? Bana öyle gelmedi ama yorumu yazan ben olmadığım için bilemem tabi 😀
      Üyelik ile ilgisinin olmaması gerekiyor. Gerekirse arka arkaya gönderin en uzunu hangisiyse onu onaylarım ben 😀

      Tanshaydar 11 Kasım '11 tarihinde |
  15. Neyse neyse..

    Bu arada Berserker ve Kariya olayını çözdüm Light Novel’i okurken (hüngür hüngür ağlama kısmındaydı)

    Spoil vereyim mi? 😛

    Jeanne 11 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Noluyo ya, spoiler veren bendim, ne oldu da alan kısmına geçtim şimdi 😛
      Ağlama kısımlarına girmeyelim erkekliğe toz kondurmak istemiyorum.

      Spoiler alabilirim ama çok derinlemesine olmasın. Novel’ı okurken bırakmak istiyorum kendimi, kendi blog sayfama bakarken değil 😀

      Tanshaydar 11 Kasım '11 tarihinde |
  16. Tahmin ettiğim gibi çıktı. Sevdiği kadınlar yüzünden bu hale geliyorlarmış. 🙁 Bu kadarcık yeter. Artık Kariya kime aşıktı falan kısmını açık bırakıyorum u.u
    Irisviel konusunda sap gibi kaldım zaten ağladığım kısım orasıydı 🙁 Saber’ın başına mı gelir hep bu olaylar ya 🙁

    Jeanne 12 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Okuyorum, okuyorum, ve okudum!
      Anlaşılan novel okuma işini hızlandırmam gerekiyor, meraktan çatlayacağım yoksa.

      Tanshaydar 13 Kasım '11 tarihinde |
  17. @ junmisugi84, VN için önerilerde bulunursan dikkate alacağımı yazmıştım ama sanırım “bu yoruma cevap ver” e tıklayarak cevap verdiğim için görmemişsin :/ Fate/Stay Night Saber rotasında 14.gündeyim ve heralde bu gece bitireceğim çünkü sonlara yaklaştıkça 3 saat okumadan bırakmıyorum. Gene PC’nin şarjı bitene kadar okur bitiririm sanırım. Ardından da hemen UBW’ye bakmak istiyorum. Ve şunu da belirtmem gerek ki, Tess Gerritsen kitaplarını bile bu kadar zevk ile okumadım ben ya… Ki bugün TUYAP’ta şöyleşisi ve imza günü vardı, heyecandan kadınla konuşamadım bile. Neyse gereksiz bilgi vermekte üstüme yok. Sonuç olarak Fate/Stay Night harika…

    Gökhan 13 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
  18. Şu yorumunu gördüğüme çok sevindim. 🙂

    Fate/stay night için harika diyorsan… Daha ne vnler var, of ki ne of. xD Bitirdikten sonra muhabbetini ederiz, başka önerilerde de bulunurum. 🙂

    junmisugi84 14 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
  19. Bir günde okudum ve beynim patladı x.x
    Aslında senin suçun bunlar x.x Light Novel’ı var demeseydin kurcalamazdım ki x.x
    Ama yine de merakla bekliyorum animeyi, izlemenin zevki farklı.. Tabii böyle giderse 2. sezonda görmemiz gerekenleri 1.de gösterecekler x.x

    Jeanne 14 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Fena mı oldu peki?
      Light novel bittiğinde şöyle bir gerinip, derin nefes alıp “ne oldu şimdi yahu?” demenin zevki apayrı değil mi?

      İkinci sezon zaten 12 bölüm olacak. İlk 4 bölüm Lancelot, sonraki 6 bölüm Kiritsugu ve Kirei, son 2 bölüm de Saber ve Gılgamış olur diyorum. Var mı başka tahmini olan?

      Tanshaydar 14 Kasım '11 tarihinde |
    • Ah keşke bende okuyabilsem
      zalımsın dünya

      gözde 21 Ocak '15 tarihinde |
  20. @ junmisugi84

    tamam edelim 🙂 şu anda 1 gün 4 saat 30 dakika okumuşum ve daha ilk rota bile bitmedi ya… 28 saatte bir kitap bitirmek… Bunu sayfa olarak düşünsek heralde 800 sayfadan az olmazdı. Geçen gece 12ye doğru oturdum, laptop’un şarjı bitene kadar okudum saat 3 oldu, tam Berserker ile karşılaşmanın ortasında bitmek üzereydi ki şarja takıp devam ettim ertesi günde 7 de kalkmam gerekiyodu ama bırakamadım işte 🙂

    Gökhan 14 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Adamın hayatını böyle karartmaya başlarlar işte. Sen daha dur…

      Tanshaydar 14 Kasım '11 tarihinde |
  21. Saat 2’den beri okuyorum. Güya 3 gibi bırakıp ders çalışacaktım. 7.15’te Almanca kursum var şimdi bırakabildim, daha giyin de minibüse bin de git. Ders moduna da giremedim zaten. Bakalım nasıl olacak.

    Gökhan 14 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Önce ödevler yalan olur. Sonra dersler yalan olur. Sonra sınavlar yalan olur, sonra dönem, sonra sene, sonra okul, sonra hayat…

      Tanshaydar 14 Kasım '11 tarihinde |
  22. Bittiğinde olan tepkilerimi yazıyorum; Önce büyük bir şok, sonra “Ne?! Nasıl?! Olamaz!” tepkileri, sonra göz yaşları (nedense hep bu seride ağlıyorum ben çözemedim olayı) sonra bir umut “Animeyi farklı versinler! İzlemeye dayanamam!” Sonra..işte öyle.

    Evet rotam kaydı. Vizelerim yalan olmak üzere x.x

    Seni suçlamak istiyorum şu durumda ama kıyamıyorum x.x

    Gidiyorum ben x.x

    Jeanne 16 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Fate serisi içinde zaten gözleri yaşarmamış, boğazı düğümlenmemiş az kişi vardır. Unlimited Blade Works ve Heaven’s Feel zaten… *ehm* her neyse.
      Bu iş birilerini suçlayarak olmaz ama 😀 Kimse bir günde bitir demedi.
      Episode 7’yi izlemeye mi gidiyorsun 😀

      Tanshaydar 16 Kasım '11 tarihinde |
  23. Saber Route bitti… Acı gerçekle yüzleştim… Saber gitti… Şimdi nasıl okuyacağım diğer hikayeleri… Saber Shirou’ya Seni Seviyorum dedi gitti ya, nasıl bir şeyler düğümlendi içimde ya… Ama bilmeliydim bunun elbet biteceğini, sonsuza kadar devam edemezdi… 32 saatte bitti işte…

    Gökhan 16 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • Hacım sen daha hiçbir şey görmedin. Cidden. Literally nothing.
      Hiç vakit kaybetmeden Unlimited Blade Works’e başlayarak Saber Route’un en yavan hikâye olduğunu görebilirsin 😀

      Tanshaydar 16 Kasım '11 tarihinde |
  24. Başlamak istiyorum ancak Saber’ın anısına ihanet etmek istemiyorum, yasını tutmak, resimlerini çizmek istiyorum… Çok hüzünlendim ya… Bu arada Saber için söylediğim yok bende istemezdim öyle sevgili falan hep geri aldım. :/ Bir kaç gün içinde başlayacağım UBW ye galiba…

    Bu arada UBW ye nasıl başlayacağım ? 3.günde Saber galiba Tohsaka’ya saldıracaktı tam hatırlayamıyorum orada stop saber ve dont stop saber seçenekleri vardı galiba flowchart koymuşlar oyunun klasörüne, ona göre konuşuyorum, orada stop saber’ı seçmem mi gerekli şimdi ?

    Birde, son gündeyken önüme gelen spent time with Saber şıkkını, başlarım Holy Grail’ine Saber gidecek en iyisi biraz daha zaman geçireyim gazı ile seçmiş, sonrada Saber’a doğal olarak ne Steath verebilmiş ne de mantıklı bir savaş planı ayarlayamamış, bu nedenden dolayı da bir çeşit bazı dialoglar sonrasında Tiger Dojo’nun yolunu tutmuştum. Burada Tiger Dojo ekranında karşıma gelen Fuji-Nee bana bu son Tiger Dojo köşesi o yüzden oyunu bitirdikten sonra 3. günün akşamında yapacağın bir seçim ile tekrar Tiger Dojoya geleceksin ardından da oyun bittiğinde menuye gittiğinde değişik bir seçenek göreceksin demişti galiba. Tam emin değilim ayrıntıları hatırlayamıyorum yanlış okumuş bile olabilirim çünkü çok duygusal bir andaydım ve bunu yaşayamıyordum bile 🙂 yanıbaşımda babamla annem oturuyordu kulağımda kulaklık falan… neyse işte.

    Sonuç olarak UBW’ye başlamak için yapmam gereken nedir ? Belki cevap gelene kadar bulmuş bile olabilirim zaten, fate/stay night’ın bulunduğu klasöre göz atmak lazım.

    Gökhan 16 Kasım '11 tarihinde | Cevapla
    • İlk rota bittiğinde UBW rotası otomatik olarak açılıyor. Yeni oyun olarak açılması gerek.
      Tiger Dojô köşesinde Doruk abi tüm dead end’leri açarak rekor kırdı zannedersem. Oyunun sonunda tüm Tiger Dojôlar açılırsa ekstra bir sahne daha geliyor. Güzeldir 🙂

      Erkek olarak UBW’nin anısının, hatırının çok daha fazla olacağını söyleyebilirim. Heaven’s Feel kişiden kişiye değişebilir.

      Ama sen biraz dinlen bence devreleri yakmaya gerek yok 🙂

      Tanshaydar 16 Kasım '11 tarihinde |
  25. Flowchart’a bakarak geçmeye çalış. Ona rağmen hâlledemezsen yardımcı olurum. 😉

    Bu arada, konuşma sesleri (voice) var mı senin oyunda? Yani patchini yükledin mi? Yüklemediysen şiddetle tavsiye ediyorum.

    junmisugi84 16 Kasım '11 tarihinde | Cevapla

Tanshaydar için bir cevap yazın Cevabı iptal et