Tanshaydar'ın Mekânı
Başka bir şey yok
Kategori: Türkçe Yama

Penumbra: Requiem Türkçe Yama

Alacakaranlık: Ağıt

Geçen yaz başladığım bu maceraya serinin son oyunu olan Requiem(Ağıt) ile son noktayı koymayı çok şükür başardım. Penumbra serisine başlayan bir kimse, sonuna kadar gitmeden rahat etmiyor. Ve bence gitmeli de! Ne yazık ki oyunun konusu ve içerisindeki konuşmalar ve/veya notlar anlaşılamadığından vuruculuğunu çok büyük oranda kaybediyor. Neyse, artık bu derdi de çözdüğümüze göre seriye başlamamanız için hiçbir sebep yok!

Neyse ki bu oyun sadece PC’ye çıkmış, yoksa konsol için de yama yapmamı isteyenler çıkacaktı elbet 🙂

Bilmeyenler için, üç oyunluk bir seri olan Penumbra (Penumbra: Overture, Penumbra: Black Plague, Penumbra: Requiem) artık tamamen Türkçe olmuş bir seri. Artık tamamladığım Türkçe Yama serisi ile oyunun o içe işleyen hikâyesini de anlayacaksınız.

Türkçe Yama Hakkında Bilgi

  • Yama oyunu tamamen Türkçe’leştirmektedir. Yani oyun %100 Türkçe olacaktır.
  • Yamada her türlü Türkçe karakteri kullanabildim. Bu, benden değil de oyunu yapan Frictional Games‘in kaliteli bir düşünce ile oyunun dil dosyasını UTF-8 olarak kodlamasından dolayıdır.
  • Yamayı kullanabilmek için mutlaka oyuna yeni baştan başlamalısnız! Eğer oyuna İngilizce veya başka bir dilde başladıysanız, kayıtlı oyunlarınıza Türkçe devam edemezsiniz. Yamayı kurduktan sonra Türkçe oynayabilmek için yeni oyun başlatın.
  • Yamanın çevirisini ve kurulumunu ben yaptım: Tanshaydar (Tansel Altınel). Paylaşacaksanız lütfen kaynak belirtin.

Ekran Görüntüleri

Ekran görüntüsü almaya gerek duymadım. Eğer merak ederseniz bu yamaya başladığımı bildirdiğim şu girdime bakabilirsiniz.
Neyse ekran görüntülerini de şuraya ekleyeyim:

Son Olarak

  • Eğer oyunu CD’den yüklediyseniz veya kaçak yollardan edindiyseniz (ki tavsiye edilmez, oyun zaten ucuz!) 1.1 Yamasını yükleyin.

Türkçe Yamayı indirebilirsiniz!

Penumbra: Requiem Türkçe Yama
  requiemtr.exe   217,2 KB   2.118   Cumartesi, 07.12.2013 17:44:55 vor 8 sene


2.118

Türkçe yamayı test etmedim. Bazı yazım hataları olabilir. Çevrilmemiş yer olduğunu zannetmiyorum. Varsa da bildirirsiniz artık. Böylece Penumbra serisine de noktayı koymuş oluyoruz. Seni özleyeceğim Red!


Not: Serinin diğer yamalarına sağdaki menüden ulaşabilirsiniz.
Not 2: Amnesia’nın demosu Türkçe olarak gelebilir, ama söz vermeyeyim.

45 şey demişler
  1. s.a kardeş ellerine sağlık.Requiemi indirdim yüklemek istedigimde black pauge yüklü olduğu halde hata veriyor.sence neden olabilir?

    farozlu 30 Haziran '10 tarihinde | Cevapla
  2. teşekkürler yama için tanshaydar.Oyunu bende kuramadım yardımcı olabilirmisin.

    red 30 Haziran '10 tarihinde | Cevapla
  3. Black Plague’yu farklı bir yere kurmayın ve ripli oyunlardan uzak durun. Full ISO varsa elinizde onu deneyin, eğer oyunu bulamıyorsa manuel olarak black plague’yu yüklediğiniz yeri gösterin. Ki bana kalırsa orjinal alın, 10 dolar zaten: http://store.steampowered.com/sub/1451/

    Tanshaydar 30 Haziran '10 tarihinde | Cevapla
  4. Full iso kurdum bu sefer oldu sağolasın.Black Plaguede bi konu kafama takıldı.En sonunda neden hepsini öldür dedi.Çok düşündüm ama mantıklı bi sebep bulamadım…

    farozlu 30 Haziran '10 tarihinde | Cevapla
  5. Tuurngait artık huzura ermek istiyor.

    Tanshaydar 30 Haziran '10 tarihinde | Cevapla
  6. daha notları bitirmediniz overture’da!

    bir.dost 4 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  7. Yapılan bir işin tam yapılması konusunda elbetteki hemfikirim; ama maaşlı bir işçiymişim gibi davranılması da hoş değil.
    Evet, o yamadaki eksik notları da düzenleyeceğim.

    Tanshaydar 5 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  8. Ellerine sağlık kardeşim, çok teşekkürler. Uzun zamandır bunu bekliyordum, sonun da seriyi bitirebileceğim. Tekrar teşekkürler ve diğer çalışmaların da başarılar dilerim..

    Macbeth 8 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  9. süpersin kardeşim.!!!

    serkan 18 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  10. Tanshaydar eline,gözüne sağlık yine.SÜpewrsin..Acaba başka adventure oyunlarınıda çevirecekmisin?

    serkan 21 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  11. Yakın gelecekte herhangi bir çeviri projem yok. Fallout 3’ün Türkçe yamasına başlamıştım; ama onu kestim, devam edilmeyecek. Sadece, çıktığı zaman Amnesia’yı çevireceğim (söz vermiyorum; ama çıkmadan önce de olabilir)

    Şu anda üzerinde çalıştığım başka bir proje var. Birkaç aya kadar duyurulacak zaten.

    Tanshaydar 21 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  12. Tanshaydar kardeşim, sana bir oyun önerisinde bulunmak istiyorum. Gerçekten hoş ve gerilim dolu bir oyun. H.P. Lovecraft’ ın hikayeleri ile alakalı olan, “The Darkness Within The Dark Lineage 2” Gerçekten hoşuna gideceğine inanıyorum..

    Macbeth 22 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  13. Şaka yapıyorsun değil mi 🙂
    http://blog.tanshaydar.com/darkness-within-2-the-dark-lineage.html

    Ama benzer zevklere sahip başka insanları görmek her zaman mutlu edicidir benim için 🙂

    Tanshaydar 22 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  14. Ehahe, görmemiştim o yazını. Bu arada oyunu oynadığım da direk aklıma sen geldin, ardından düşündüm acaba biliyormudur bu oyunu diye. Daha sonra eğer bilseydi Türkçe yama çıkarırdı en iyisi ben Transhaydar’ a söyleyeyim dedim. 😀

    Macbeth 22 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  15. Allahım ya, hep yanlış yazıyorum ismini 🙂 Kusura bakma. (Bu yorumu onaylamasan da olur, görsen yeter :D)

    Macbeth 22 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  16. Sorun değil alıştım artık da, oyunu yapanlar zaten Türk firması, benim Türkçe yama yapmam çok abes kaçar artık buna.

    Tanshaydar 22 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  17. Hmm, anladım. Oyunda Türkçe seçeneği yapmamaları çok saçma olmuş. Oyun zaten tamamen anlama üzerine kurulu, benim ingilizce de süper olmadığı için yarım yamalak devam ediyorum. Zaten Türkçe yama yapman için de söylememiştim, beğeneceğini tahmin ettiğim için belirttim. 🙂

    Macbeth 22 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  18. Aslında Türkçe yama aklımdan geçmedi değil; ama oyunun mekaniği cümle yapısını değiştirmeye elverişli değil. Okunulan notlarda altı çizilen bölgelerin üst zorluk seviyelerinde oyun tarafından yorumlanması tek dilde gerçekleşiyor. Türkçe yama yapabilmek için oyun motoru ile oynamam gerekecek ki, bu kadar uğraşa değmez.

    Ama evet, beğendim 😀 Özellikle de
    That is not dead which can eternal lie,
    And with strange aeons even death may die.

    alıntısının seslendirildiği yer beni mestetti.

    (Sonsuza dek durabilen ölü değildir,
    Ve o garip uzun sürelerde ölüm bile ölebilir.
    )

    Tanshaydar 22 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  19. Hehe, etkileyici birşeymiş. Bu arada oyun da beğendiğim bir diğer şey de, dediğin gibi bulduğumuz notların/manşetlerin vb. altlarını çizebilmemiz. Şu Amnesia’ da çıksada, keyifle bir oynasak. 😀

    Macbeth 22 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  20. 8 Eylül’de çıkacak. Sanırım gelen aya demosu yayınlanır.

    Tanshaydar 22 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  21. Bu arada söylemek isterim, benim ilk oynadığım bu tarz bir oyun vardı. Adı “The Lights Out 2” fotoğraflar üzerine kurulu bir oyun ama nedense ilgimi çekmişti. Bayağı zaman önce oynamıştım, o zaman tabii güzel gelmişti. 🙂 Biraz zordur kendileri..

    Macbeth 23 Temmuz '10 tarihinde | Cevapla
  22. tanshaydar kardeşim yaptığın türkçe yamalar harika eline sağlık.Acaba call of cthulhu dark corners of the earth oyununa türkçe yama yapmayı düşünürmüsün?Oynadığım en iyi korku oyunlarındandı çevirisi yapılırsa çok kıyak olur.

    korsan7 3 Ağustos '10 tarihinde | Cevapla
  23. Yakın zamanda yeni bir Türkçe yama çalışmam olmayacak.

    Tanshaydar 4 Ağustos '10 tarihinde | Cevapla
  24. Anladım kardeşim ilgin için saol.

    korsan7 4 Ağustos '10 tarihinde | Cevapla
  25. Merhaba kardeş daha önce yaptığın yamalar ve bu yama için teşekkürler. Artık seriyi tamamlayabiliriz. Amnesia için de bekliyoruz. Tekrardan teşekkürler. 🙂 Birde bir sorum olacaktı Penumbra’ya benzer bildiğiniz oyun varsa yazabilirmisiniz?

    İbra4h7im 18 Ağustos '10 tarihinde | Cevapla

serkan için bir cevap yazın Cevabı iptal et