Tanshaydar'ın Mekânı
Başka bir şey yok
Kategori: Silent Hill, Türkçe Yama

Silent Hill 2 Enhanced Edition Türkçe Yama Güncelleme

Çok uzun süredir Silent Hill 2 Enhanced Edition için çalışmam devam ediyor. Devam ediyor dediğim, başlayıp yarım bıraktığım onlarca işten biri. Enhanced Edition’a sürekli güncelleme geldiği için de yayınladığım eski dosya çalışmıyordu. En azından ben yeni çalışmayı tamamlayana kadar idareten yeni sürümde çalışmasını sağlayıp güncelledim.

Hem buradan, hem de orijinal yazımdan indirebilirsiniz.

31 Ekim 2023 13:16 9 ay önce
22 MB
4.564
Silent-Hill-2-Enhanced-Edition-TR-2.zip
 
Silent Hill 2 Enhanced Edition Türkçe Yama Güncel

Yeni Çalışma Ne?

Yeni çalışma şu ki, Enhanced Edition ekibi kurulumu kolaylaştırmak için Silent Hill 2 Enhanced Edition Setup Tool diye bir şey yaptılar. Bu araç ile doğrudan kurulu olan orijinal Silent Hill 2 kurulumunuzun üzerine Enhanced Edition’u kurabiliyorsunuz. Bir şeyleri indirip, zip’ten çıkarıp, doğru klasörlere atma gibi bir derdiniz olmuyor. Mesela şu yayınladığım Türkçe yamayı bile kurarken zorlanan arkadaşlar var, ki klasör yapısı filan çok belli. Ona rağmen “video yok mu” diyenler var. Hah, işte bu arkadaşların işini kolaylaştırmak için, Türkçe yamayı doğrudan bu kurulum aracının içine entegre etme adına bunu yapan ekiple konuştuk.

Adamlar aylardır benden bekliyor, ben de “bekle abi göndereceğim” deyip erteliyorum. Tabii zaten yeni çalışma gelecek diye eskisine de dönüp bakmadım, soranlara da “bekleyin yeni sistem gelecek” deyip durdum. Gelmedi.

Çeviriye sıfırdan başladım. Hem temiz kafayla daha düzgün ve anlamlı bir çeviri, hem de çevrilmemiş veyahut da test edilmemiş, harf veya anlam hatası olan kısımları da ele almış olurum diye düşündüm. Mesela tüm dosyaları düzenlediğimi zannederken aslında Enhanced Edition bazı yerlerde kendi dosyalarını, bazı yerlerde orijinal dosyaları kullanmış. Hiç riske girmeden hepsini çeviriyordum.
Çeviri bitti mi peki? Neredeyse.
Test edildi mi? Hiç.
E ne olacak? Bir ara çeviriyi bitirip, sonra test edip (ki Enhanced Edition’a sürekli güncelleme gelip duruyor), duruma göre bakacağız. Türkçe çevirinin resmî olarak Enhanced Edition kurulum aracına eklendiği günleri de kısmetse hep birlikte göreceğiz.

Neyse, gelene kadar bununla idare edin. Bir sıkıntı çıkarsa da haber ediverin.

3 şey demişler
  1. elinize sağlık.

    çınar 31 Ekim '23 tarihinde | Cevapla
  2. 21.02.2024: Yama çalışıyor oyunun bazı yerleri ingilizce kalmış ama çok az bir kısmı yani oyunun resmen %99 u çevrilmiş bulunmakta.

    prodby6 21 Şubat '24 tarihinde | Cevapla
    • İngilizce kalan yerleri bir arkadaş söylemişti, şimdi yeni versiyonda doğrudan Extended Edition’un dosyaları ele alındığı için muhtemelen çevrilmemiş kısım kalmayacak. Tabii dönüp bitirmem lazım…

      Tanshaydar 27 Şubat '24 tarihinde |

Söz uçar yazı kalır