Tanshaydar'ın Mekânı
SOSYAL:
Kategori: Oyun Geliştirme, Yazılım

Google SketchUp’ta Dinamik Işıklandırma

circleoflife Eski bilgiyasarım bozulmadan önce başladığım Java projesi olan Arcade‘yi herkes unuttu sanırım. Tanıtım sayfası da öylece duruyor olduğu gibi. Eski bilgisayar gittiğinde, yazdığım kodlar ve topladığım medyaların hepsi de onun harddiskiyle birlikte kuş olup uçmuştu. Dolayısıyla ben de projeyi rafa kaldırdım.

Yeni bilgisayarı alalı yaklaşık üç buçuk ay oluyor. Artık bu bilgisayarda çeviri dışındaki projelerime de bir göz atmam gerektiğine karar verdim. İlk olarak da unutulmuş, tozlanmış projem olan arcade’e baktım. Tabi, köprünün altından çok sular aktığından artık 2D bir proje için zamanımı harcayamayacağımı anlamış durumdayım. Dolayısıyla proje ya 3D olacak, ya da olmayacak. Dolayısıyla Java ve C++’ın 3D kütüphaneleriyle, OpenGL ve DirectX ile, ve en önemlisi 3D modelleme araçları ile ilgilenmeye başladım. Blender, 3dsMax gibi hayvanî editörler gözümü çok korkutunca daha basit, daha insanî editör arayışına girdim ve Google SketchUp‘ı buldum. Üç beş video ve iki kurcalamadan sonra bir şeyler yapmaya başladım; ama gelin görün ki bunu 3D kütüphanelerin içerisinde kullanmayı bir türlü beceremedim. Bir şekilde hallederiz, importer/exporter kullanırız, bir alavere dalavere buluruz deyip devam ettim. Yalnız ara sıra gereken görüntülerin çok basit kalıyor olması canımı sıkmaya başladı.

Ben de SketchUp için ışıklandırma, ışık kaynağı ekleme vs gibi şeylerin olup olmadığını araştırıp LightUp diye bir pluginin varlığından haberdar oldum. Tam sürümünün $149 olması sebebiyle warezlerde arama yaptım; ama zerre bulamadım. El mecbur, deneme sürümünü indirip kullanmaya başladım.

koridor

Şekilde görüldüğü üzere, yalın bir çizim ve texture(kaplama) ile olayın kendisi hiçbir naneye benzemiyor. Ne 2D, ne de 3D bir ortamda. Ama ilgili pluginin desteği ile bir bakıyoruz ki:

koridor_lightup1

Elle tutulur, gözle görülür bir şekle bürünüyor. En azından biraz olsun iştah açıcı hale geliyor. Buradan da anlıyoruz ki ışıklandırma bir oyunda, ne tür olursa olsun, çok önemli. Doğru gölgelendirme ile en dandik şeyler bile sanat eserine dönüşebiliyor. Yani anlayacağınız, ambalaj önemli.

Arcade ile ilgili soru sormayın, ne olacağı ne biteceği bilinmez. Belki devam eder belki bırakırım. Belki başka şeyler üzerinde çalışırım. Boş bakkal olarak tartacak bir şeyler arıyorum sadece. Ama Google SketchUp’tan iyi bir cacık çıkacağı konusunda ümitlerim yüksek.

one comment
  1. Gerçektende iki resim arasında büyük farklar var. Umarım arcade devam eder demeden de geçmeyeyim. Kolay gelsin abi.

    Sergen on Mart 18 | Cevapla

Söz uçar yazı kalır