Tanshaydar'ın Mekânı
SOSYAL:
Kategori: Havadan Sudan

Kaç Tane Tansel Altınel Var?

Silent Hill 3 Türkçe yamasını yaptıktan sonra bir kişi gidip bir forumda yamayı kendisinin yaptığını iddia etmişti. Ben bizzat kendim orada bulunup hesap sormama rağmen adam halen yamayı kendisinin yaptığını iddia ediyordu. Rezalete bak…

Bundan sonra yaptığım yamalarda böyle bir şey olmasın diye yama kurulumunun içerisine adımı yazmıştım. Ama kurulumun içinden dosya alırlar diye blogumda da tanıtım yazısını yazarken yamayı ben(Tansel Altınel) yaptım şeklinde bildirim yapmıştım. Ego okşayıcı ve göt kaldırıcı olmasından ziyade, birileri çıkıp da yamayı kendilerinin yaptığını iddia etmesinler diyeydi bu girişimim. Heyhat!

Ben böyle bir önlem aldım almasına ama; ben yamayı korumaya çalışırken kimliğimdem oldum!

Eskiden, ben site yönettiğim zamanlarda, haber bulur, çevirir, yayınlardık. Kendilerine oyuncu sitesi diyen bazı yavşaklar da kopyalar, bizim yazının altında verdiğimiz kaynağı aynen verirdi. Ama yaptıkları bir güzellik vardı ki, o da yazının başlığını ve içeriğini kendilerine göre değiştirmekti.

Ama bir başka yazımda belirttiğim gibi, kopyala yapıştır teknolojisi gelişmeye devam ediyor. Şimdi popülerleşmeye çalışan, ortaya orjinal bir şey koymaktan aciz olan, başkasının yaptığı işi kendisi yapmış gibi göstermekten çekinmeyecek kadar haysiyetsiz kişilerden, bunun neden böyle olduğundan, getiri ve götürülerinden bahsetmeyeceğim. Ama sağda solda da kendisinin Tansel Altınel olduğunu iddia eden insanlar görmekten bıktım be, vallahi bıktım.

Bari yazıyı böyle komple kopyalarken kendi adınızı yazın anasını satayım. Şimdi, bunlardan hangisi Tansel?[1] [2] [3] Ya da ben mi klonlandım?

4 comments
  1. vay be o kadar gelişti mi Türk insanı..

    cloakwerk on Ağustos 23 | Cevapla
  2. Ayıptır yav bu yapılanlar , birileri o kdar emek versin uğraşsın sonrada birisi çıksın ben yaptım desin ! Olacak iş değil ! Biz böyle emek veren insanları desteklemezsek bu insanlar neden vaktini hizmet için harcamak istesin ki . Emeğe inanan herkesi desteğe davet ediyorum saygılar…

    turbo-powwer on Eylül 13 | Cevapla
  3. Türkiye’de copy&paste nesli yetişiyor. sadece teknoloji değil kültürel anlamda da…

    celikeins on Eylül 14 | Cevapla
  4. Teknolojiyi geçtim, zaten Türkiye teknoloji cahili dolu da kültürel anlamda böyle olması çok kötü.

    Ben fi tarihinde hazırlık okurken bizim sınıfta üç tane aydın türk kadını kendi aralarında konuşuyordu. “Kızım var ya dört tane kadınla evlenebiliyormuş erkekler” “aa hadi ya valla mı” “evet kızım Kuran’da yazıyormuş”.

    Ben çıkıp “Okudunuz mu? Yok öyle bir şey” desem ne diyeceklerdi acaba merak ediyorum. Ama gel gör ki hangi düşünceye sahip olursa olsun araştırmaktan, öğrenmekten, gerçeğe saygıdan yoksun bir insan benim için uğraşılmaya değmezdir.

    Tanshaydar on Eylül 14 | Cevapla

Söz uçar yazı kalır