Tanshaydar'ın Mekânı

Blog İstatistikleri

  • 276.682 tıklama
Başka bir şey yok
Kategori: Neon Town

Neon Town Beta Testing [—]

Güncelleme: Neon Town testleri artık Steam üzerinden kapalı beta olarak devam ettiği için, oyun geliştirme süreçleri ile ilgilenen arkadaşlara örnek olması, ve meraklı arkadaşlar için de süreci bir nebze takip edebilmeleri için bu yazıyı açık hâle getirdim. Yazının geri kalanı olduğu gibi bırakılmış olup, eski beta build indirme bağlantıları kaldırılmıştır..

Neon Town için beta davetiyesi aldınız ve bu yazıyı görecek şifreye sahipsiniz.
Bu da demek oluyor ki oyun çıkana kadarki tüm rezilliklerimi göreceksiniz. Bu rezillikleri tüm dünyaya göstermemem için de yardımınıza ihtiyacım var.

Öncelikle, en önemli kısım:
C:\Users\"kullanıcı adınız"\AppData\LocalLow\Treneon
Her yeni buildi test etmeden önce buradaki Neon Town klasörünü silmenizi, hatta ara ara oynadıktan sonra silip tekrar kontrol etmenizi isteyeceğim. AMA, bu klasörü silmeden önce, mutlaka ve mutlaka output.log dosyasını bana ulaştırın.
Bu dosya içinde hata olmak zorunda değil. Benim koyduğum ve özellikle görmek istediğim loglar da mevcut. Yine de, bir hata olması durumunda yine ben bu dosyadan anlayacağım.

Oyun içinde çok hoşunuza giden bir sahnenin ekran görüntüsü veya videosunu paylaşmak isterseniz lütfen önceden haber verin. Spoiler olması veya halihazırda gösterilmiş şeylerden çok farklı olmaması gerekiyor bunların ki oyun çıktığında sürpriz olacak kısımlar bozulmasın.

Güncel Build [-]

Beta testleri artık Steam üzerinden Beta anahtarları ile devam etmektedir.

İsteğe göre diğer işletim sistemleri ve mimariler için de build alarak yükleyebilirim.
Şu anda Steam sayfası hazır olmadığı için Beta’yı Steam üzerinden dağıtamıyorum. Steam sayfası hazır olduğunda hepinize bir Beta key’i dağıtılacaktır.

Eğer yeni bir build indirip oynayacaksanız, oynamaya başlamadan önce bahsettiğim klasörü silmeyi ve output.log dosyasını alıp bana göndermeyi unutmayın.

Son Değişiklikler

Burada yaptığım değişiklikleri de kontrol ederseniz sevinirim.


10-22.11.2018

  • Spinning Trap silahı eklendi. Vessel’i öldürdükten sonra açabilirsiniz.
  • Cassius Labirent arenasında odunlar yanmıyordu, düzeltildi.
  • Cassius Labirent arenasında fire dash ile odunların üzerinden geçilemiyordu, düzeltildi.
  • Oyundaki mümkün olan tüm silahlar için tüm animasyonlar eklendi, silahlar hazır oldukça eklenecek.
  • Priestess için buz saldırısı animasyonu güncellendi, ışık verisi düzeltildi, gölge datası yenilendi.
  • Steel isimli silahın eksin son animasyonu eklendi.
  • Bazı düşmanlar için atlas kısmında mipmap açıldı ki farklı çözünürlüklerde daha iyi çalışsın.
  • Unity versiyonu 2017.4.15f’e güncellendi.
  • Althalos’un nişan alma animasyonu güncellendi ve uyarı efekti için daha fazla zaman açıldı.
  • Asher boss’unda Priestess için yapılan güncellemeler gelmemişti, düzeltildi.
  • Lief’in saldırıları bir yüzeye çarptığında (oyuncu ve duvarlar vs.) patlama efekti eklendi.
  • Althalos’un bazı animasyonları döngü içindeydi, kaldırıldı.
  • Pooling sisteminde silah ve mermi isimleri aynı olduğu için hata çıkıyordu, düzeltildi.
  • Ana menüye geri dönme ve kaydetme butonları için klavye ve gamepad kısayolları eklendi. Bu kısayolların resimleri de ilgili butonların yanına eklendi. Profil adını yazınca Enter’a basarak doğrudan oyuna geçebilirsiniz.
  • Oyuncu karakteri üzerinde herhangi bir güç kuşanılmamışken dondurma saldırılarına maruz kalırsa, kurtulmak için fire dash kullanmaya çalıştığında oluşan hata düzeltildi.
  • Janet’in yapay zekâsı ile ilgili bir hata düzeltildi.
  • Lief’in uzaktan saldırıları bir yere çarpsa bile durmuyordu, düzeltildi.
  • Bazı butonların yeniden ayarlanabilir olması arayüzden kaldırıldı.
  • Bazı profil isimlerinin güncellenmiyor olması düzeltildi. Artık ana menüye dönüp istediğiniz profili seçip o profilden devam edebilirsiniz.
  • Gürz ve Savaş Baltası silahlarının bazı efektleri doğru atlaslara taşındı.
  • Orman arenasındaki bazı efektler oyuncu efektleri atlasındaydı, orman arenası ile ilgili atlaslara taşındı.
  • Master boss’unun hasar almadığı durumlarda saldırı yapıldığında hasar almadığını belirten bir efekt eklendi.
  • Master’ın orb saldırısında orblara dokunmak artık hasar veriyor. Orb saldırısı biterken iç bölgede kalmak yine hasar veriyor.
  • Master orb saldırısı yaparken hasar verdiğinizde geri dönüp orb saldırısına devam ediyordu, düzeltildi.
  • Orb’lar oyuncunun üzerinde render ediliyor artık.
  • Master’ın klonlarını öldürüp Master’ı yalnız bıraktığınızda, tekrar klon çağırıyordu. Bu davranış değiştirildi, başka saldırı yapmayı tercih edecek.
  • Master için kullanılan efekt Asher’dan alındığı için Asher’ın atlasını da yüklemeye çalışıyordu, düzeltildi.

09.11.2018

  • Orman arenasında oyuncuyu kilitleyen bir hata mevcuttu, düzeltildi.

05.11.2018

  • Oyuncular herhangi bir güç kuşanmamışsa oluşan saçma hatalar giderildi.
  • Asher’ın klonları öldürülünce bir daha çağırıldıklarında oyuncuya nişan alamıyor veya ateş edemiyorlardı, düzeltildi.
  • Master’ın klon atağı da tamamlandı ve tüm boss’ların tüm atakları çalışır duruma getirilmiş oldu.

31.10.2018-04.11.2018

  • Priestess ateş yağmuru atağına ışıklandırma güncellemesi yapıldı.
  • Priestess ateş yağmuru atağının belli senaryolarda hata fırlatması düzeltildi.
  • Priestess ateş yağmuru oyuncu ve düşmanların üzerinde render ediliyor.
  • SkullMage Fire belli senaryolarda köşede bekleyip oyuncuya saldırmıyordu, düzeltildi.
  • Priestess’in çağrı atağı döngüsünden çıkmıyor oluşu düzeltildi.
  • Althalos’un sarmaşık atağındaki bir hata düzeltildi.
  • Fire Dash özel gücünün belli senaryolarda deaktif olmaması ve buna bağlı oluşan sorunlar düzeltildi.
  • Fire Dash’ın, yakın dövüş saldırılarının, mermilerin belli senaryolarda düşmana hasar vermemesi düzeltildi.
  • Fire Dash ve yakın dövüş saldırılarının birden fazla düşmana hasar vermesi üzerine bazı hatalar düzeltildi.
  • Abominaton’ın collider’ları güncellendi. Artık sadece kafa ve vücut collider’ları mevcut. Gölge verisinde bir değişiklik yok.
  • Kör İblis’ler oyuncuyu gördüklerinde bir buçuk veya iki kat daha hızlı hareket ediyorlar saldırmak için.
  • Abomination’ın sağlık barına sağlığın düşüşü ve artışını betimlemek için bir efekt eklendi.
  • Kör İblis’leri öldürdüğünde Abomination’ın canı yalnızca bir tık artacak. (Önceden 5 idi.)
  • Mağara (Cave) arenasında oyuncuyu takip eden ışık artık sönmeyecek. Sadece biraz küçülecek.
  • Mağara (Cave) arenasında savaş başladığında artık kamera sınırları güncelleniyor, daha odaklı bir yere yerleşiyor.
  • Kule içinde Janet ve Lief ile savaşırken, oyuncu karakterinin koltuğun arkasına saklandığı durumda artık Janet koltuğun gerisinden saldırmaya çalışmıyor, koltuğun etrafında dönerek oyuncuyu takip ediyor.
  • Master’ın dash atağının trail’i güncellendi.
  • Master’ın orb atağı artık sadece geri içeri kapanırken hasar veriyor.
  • Master’ın dash atağının menzili yükseltildi.
  • Master orb atağını on saniyede sadece bir kere yapacak şekilde güncellendi.
  • Master’ın ataklarına teleport eklendi.
  • Master’ın Dash atak animasyonunun son kısmı 1.5 kat daha hızlı oynuyor.
  • Master çoğu durumda dash atağı, orb atağına tercih edecek şekilde güncellendi.
  • Master’ın ses efektleri eklendi.
  • Master’ın ataklarına tele-sürpriz eklendi.
  • Asher’ın sürekli klon saldırısını kullanması engellendi.
  • Asher ve klonları, saldırıdan önce uyarı çizgisi gösteriyor.
  • Asher’ın kılıç dansı atağındaki bir hata düzeltildi.
  • Asher klon saldırısını 15 saniyede bir yapabiliyor.

23-30.10.2018

  • Açılış sahnelerinin arka planı artık siyah ve ilk sahnede Neon Town logosu eklendi.
  • Bazı sahnelerde kamera sınırları güncellendi.
  • Menü ile ilgili sprite’lar artık sıkıştırılmıyor.
  • Skullfire’ın kafasındaki distortion efekti kaldırıldı.
  • Mezarlık sahnesindeki belli bölgeler kapatıldı ve kamera sınırlarından çıkarıldı.
  • Fire Arena ses efekti ambiyans seslerine eklendi. Ses ayarlarından etkileniyor.
  • Bazı randomizasyon hataları düzeltildi. (Bazı animasyonlar ve sesler hiç oynamıyordu)
  • Mesafeli silahların hepsi şarj atak sırasında dönebiliyor.
  • Kamalı Tüfeğin nişan alma efekt materyali güncellendi.
  • Kamalı Tüfeğin birincil atak stamina gideri düşürüldü.
  • Kamalı Tüfeğin şarj süresi arttırıldı.
  • Vessel boss’unda Spirit düşmanının kapalı gelmesi düzeltildi.
  • Chain Rifle mermi efektleri güncellendi.
  • Chain Rifle ışık efektleri güncellendi.
  • Chain Rifle artık tamamen çalışıyor. Mermi filan da atıyor yani.
  • Silah menüsünün orta üst kısmına jeton resmi ve sayısı eklendi.
  • Jeton açılış videosu eklendi. Belli boss’ları öldürdüğünüzde silahlarla beraber jeton da açabileceksiniz.
  • Oyuncu karakteri öldüğünde artık düşmanlar tarafından itilemeyecek.
  • Oyuncu karakteri öldüğünde fare, klavye, veya gamepad ile karakterin hâlen hareket ettirilebiliyor olması engellendi.
  • Jeton kullanıldığında jeton sayısının düşmüyor olması güncellendi.
  • Geri kalan silahların çalışması için çalışmalar devam ediyor.
  • Unity versiyonu 2017.4.14f’e güncellendi.
  • Keskin Nişancı düşmanları artık sol tarafa bakıyor.
  • Vuruş ve öldürüş efektleri artık sadece boss’lar üzerinde çalışıyor. Normal düşmanlar bu efektleri tetiklemeyecek.
  • Barmen artık tamamen sağa sola dönemeyecek. Belli bir yere kadar dönecek oyuncuyu takip için.
  • Bar sahnesinde zoom in kaldırıldı. Zaten küçük bir sahne.
  • Mezarlık sahnesindeki bazı collider’lar güncellendi. Sınırların içine girme veya üstünde görünme hataları düzeltildi.
  • Winter boss’u ile dövüş sırasında artık mezarlık taşlarının üzerinde yürünemiyor.
  • Winter ile savaş başladığında kamera merkez odağı güncellendi, böylece sadece savaş sahnesi gösterilecek.
  • Mezarlık sahnesindeki ışıklandırma güncellendi. Karanlık yer bırakılmadı.
  • Mezarlık sahnesinde oyuncu karakteri ve Winter boss’u için özel ışıklar eklendi, tipi efektinin altında daha görülebilir olmaları sağlandı.
  • Winter boss’u ateş etmeden önce uyarı çizgisi eklendi.
  • Tipinin karakteri ittirme etkisi azaltıldı.
  • Ice Minion düşmanlarının karaktere değil de sürekli sahnenin aşağısına ilerliyor olması düzeltildi.
  • Crosshair (nişangâh) sprite’ları güncellendi.
  • Tüm yakın dövüş silahları ve FireDash özel gücü artık birden fazla düşmana vurabiliyor.
  • Kör İblis düşmanları oyuncuyu fark ettiğinde artık iki katı hızlı hareket ediyorlar.
  • Orman bölgesinde Althalos ve diğer hayvanların geçiş efektine ışık eklendi.
  • Skullfire’ın ateş topu patladığında bazen yeniden görülüyordu, düzeltildi.
  • Althalos’un ateş etme saldırısına uyarı çizgisi eklendi.
  • Althalos’un süper şarj atağı aktifleştirildi. Althalos son safhaya geldiğinde bu saldırıyı kullanabilir. Tekte alır, dikkat.
  • Oyundaki bütün yazı bileşenleri (menü, arayüz, geri sayım vs) TextMeshPro ile değiştirildi. Artık daha kaliteli efektler ve daha keskin, okunabilir yazılar olacak.
  • Eğer oyuncu karakteri bir sahnedeki tüm HP iksirlerini bitirdiyse, kendini iyileştiremeyecek. Bununla alâkalı olan indikatör de kullanılmaya çalışıldığında boş iksir şişesini gösterecek. Normalde ise dolu iksir şişesini gösterip tıpkı diğer silahlar gibi çalışacak.
  • Vessel’i öldürdüğünüzde açılacak olan Trap isimli silah listeye eklendi.
  • Mezarlık, Mağara, Ormanlık alan için oyuncu ayak sesleri eklendi. Belli sahnelerde belli ayak sesleri oynayacak.
  • Tüm boss’lara öldüğü andaki efekt için ses efekti eklendi.
  • Lief’in ses efektleri eklendi.
  • Vessel’in ve Spirit’in ses efektleri eklendi.
  • Tower Interior ve Cave sahneleri için gölge optimizasyonu yapıldı.
  • Bazı gereksiz kod kontrolleri kaldırıldı.
  • Priestess artık sadece Skull Mage Fire spawn edecek, Skull Mage Thunder oyundan kaldırıldı. Muhtemelen sadece Kolezyum modunda görülebilir olacak.

22.10.2018

  • Beta için oyunun başında 5 Jeton verildi. Silahları yükseltmek için kullanabilirsiniz.
  • Bazı debug mesajları güncellendi, oyunun çalışmasına etki edecek mesajlar kaldırıldı.
  • Silah yükseltme videosu oynanır hâle getirildi.
  • Oyun açılışına logo eklendi.
  • Level 1’deki kamera ayarlarında problem vardı, üst taraflara çıkıp color bleeding yapıyordu, düzeltildi.
  • Menu sprite atlas ayarları sıkıştırmayı kaldıracak şekilde güncellendi.

22.10.2018

  • Artık bir düşman öldürdüğünüzde açılan silah için barda bir silah açma videosu oynanacak.
  • Jeton açtığınızda barda Jeton açılma videosu oynanacak (şu anda asıl video hazır değil, başka bir video açık).
  • Eğer bir açılma videosu oynanacaksa, barmen ile etkileşime geçilemiyor video oynayana kadar.
  • Doktor’u öldürdüğünüzde artık Tıbbi Testere silahı açılıyor ve bardaki silah menüsünden seçilebiliyor.
  • Master’ı öldürdüğünüzde oyunu bitirme sayınız artıyor ve NEW GAME+ modu açılıyor.
  • Tüm silah isimleri büyük harfe çevrildi.
  • Kayıt dosyası seçilmediği durumlarda varsayılan kayıt dosyası atanması hatalara sebep oluyordu, düzeltildi.
  • Kamalı Tüfek için reload animasyonları güncellendi. Çift mermi ve tek mermi için farklı animasyon oynuyor.
  • Winter boss’u için mezarlık sahnesine tipi (blizzard) efekti eklendi.
  • Mezarlık sahnesinde oyuncu karakteri boş bırakıldığında rüzgar tarafından itiliyor.
  • Duckfoot, MoonRifle, Pinfire gibi silahlar için reload animasyonları güncellendi.
  • Silah açılış videolarının opasitesi düşürüldü, daha iyi bir efekt.
  • Savaş Baltasının şarj saldırısı efekti güncellendi.
  • Doktor’u öldürdüğünüzde tıbbi testere silahının açılmaması problemi düzeltildi.
  • Labirent sahnesinde bazı odunların kanama efekti yaratması (görsel hata) düzeltildi.
  • Savaş Baltasındaki birkaç eksik ses eklendi.
  • Savaş Baltasının dash/dodge yapamaması hatası düzeltildi.
  • Bazı sahnelerde color bleeding (renk kanaması) hatası düzeltildi.
  • Cassius’un ses efektleri eklendi.
  • Labirent sahnesinin ilk aşaması bittiğinde bir daha ilk aşamayı oynatmıyor, doğrudan savaşın ikinci aşamasına geçebiliyorsunuz.
  • Fire Arena bölgesindeki sesler aktifleştirildi.
  • SkullFire’ın bazı sesleri animasyon bitse bile devam ediyordu, düzeltildi.
  • Mezarlık sahnesi için bir intro eklendi. Winter boss’u doğrudan koşa koşa size gelip saldırmıyor. Mezarlığın içine kadar gitmeniz gerekiyor. Bir efekt ile giriş kapanıyor ve Winter geliyor.

19-20-21.10.2018

  • Tıbbi Testere silahının gölge verisi işlendi.
  • Neon Font import ayarları güncellendi.
  • Asher Abyss sahnesindeki partikül materyali güncellendi.
  • A* pathfinding ile ilgili çekirdek kodda bir güncelleme yapıldı.
  • Asher boss’u hazır durumda.
  • Janet & Lief boss’larında ufak hata düzeltme ve güncellemeler yapıldı.
  • Priestess lanet saldırısının materyali güncellendi.
  • Asher Abyss sahnesine glow efekti olan duvarlar eklendi.
  • Abomination, SkullFire, Vessel, Janet & Lief, Priestess kodları Asher ile çalışacak şekilde güncellendi.
  • Asher için The Fool kartı eklendi, yalnız üzerinde biraz çalışılması gerekecek.
  • Chain Rifle, mermi atma hariç hazır, seçilebilir durumda.
  • TMP import edildi ama henüz kullanılmıyor.
  • Master boss’unun gölge verisi işlendi.
  • Master boss’u hazır durumda.
  • Mesafeli silahlarda şarj atak sırasında karakterin dönebiliyor olması düzeltildi. Bu özellik sadece Chain Rifle için geçerli, diğer mesafeli silahlar şarj atak sırasında dönemiyor.
  • DOTween çekirdek kodu güncellendi.
  • Tıbbi Testere kullanıma hazır, seçilebilir durumda.
  • Savaş baltası şarj atak sırasında ardında efekt bırakıyor.
  • Bazı silahların ışık animasyonu düz koddan DOTween’e taşındı.
  • Khopesh ve Savaş Baltasındaki bazı eksik sesler eklendi.
  • Kuşanılan silahların isimlerindeki çeviri hatası düzeltildi.
  • Silah menüsünün sağ üst kısmına Jeton bilgisi eklendi.
  • Ölüm ve Topuz silahları artık özellikleri kilitli geliyor. İkinci ve Üçüncü seviye şarjları açmak için Jeton harcamalı, silah menüsünde yükseltmeyi kullanmalısınız.
  • Dolayısıyla silahların bir kısmına şarj seviyesi kontrolü eklendi.
  • Kayıt dosyasına Jeton sayısı eklendi.
  • Silah menüsü üzerinde biraz çalışıldı, bazı hataları yakalamak kolaylaştırıldı.
  • Şu anda oyun baştan sona tüm sahneler ve boss’lar ile oynanabilir durumda.

18.10.2018

  • Chain Rifle üzerinde çalışıldı. Bir iki eksikten sonra hazır olacak.
  • Kör İblis, Skullfire, SkullMage, Vessel, Spirit, Wisp için ses efektleri eklendi.
  • Yanan Kurukafa veya Alevli Kafatası gibi Türkçeleştirme çalışmaları son buldu, Skullfire olarak kalacak.
  • Cutlass (Kamalı Tüfek) için şarj süreleri ve hasar oranları güncellendi.
  • Khopesh isimli silah için şarj süresi ve hasar oranları güncellendi.
  • Khopesh artık şarj ataklarda da hareket edebilme özelliğine sahip.
  • Cutlass mermisinin efektleri mermiyi takip ediyor.
  • Barda tüm silahları alabiliyor olma hatası keşfedildi -_-

17.10.2018

  • Çoklu monitör sisteminde fare imlecinin oyun penceresi dışına çıkması engellendi.
  • Cutlass (Kamalı Tüfek) mermisinin hata fırlatması sonunda düzeltildi. Artık problem yok.
  • Pause (oyun içi) menüsünün fiziği durdurmuyor olması düzeltildi.
  • Kör İblis’e ses efektleri eklendi.
  • Kullanılmayan birkaç kod kaldırıldı.
  • Proje hiyerarşisi güncellendi.
  • Oyuncu efektlerinin despawn sırasında hata atması düzeltildi.
  • Asher hazır, bir sonraki build’te oynanabilir olacak.

15.10.2018

  • Yanan Kurukafa boss’unun videosu devam etmiyor ve oyuncu ölüyordu. Düzeltildi.
  • Vessel boss’unda haritada sağ üst köşeye gidip pusmak mümkündü. Vessel artık oraya da gidip tuzak bırakıyor.
  • DOTween bileşeni artık oyun açılırken başlatılıyor.
  • Cutlass mermisinin oyunu etkilemese de loglarda ara ara çığlık attığı bir hata vardı, düzeltildi.
  • Fade out süresi azaltıldı.
  • Asher’da çalışması gereken son bir adet hareket kaldı (tarot kartları).
  • Doktor ve KafatasıAlevi’nin açılış videolarındaki altyazılar düzeltildi. Türkçe çeviri eklendi.

15.10.2018

  • Cutlass’ın Türkçe adı güncellendi.
  • Bazı shader ayarları güncellendi.
  • Genellikle Asher üzerinde çalışıldı; ama henüz teste hazır değil.
  • Silah değiştirme göstergesi yenilendi. Tüm resimler artık HP resmi ile aynı tarzda. Silah değiştirildiğinde toplamda 1 saniye süren bir animasyon oynuyor, fade in ve fade out. Hâliyle animasyon komponenti kaldırıldı.
  • Kamalı Tüfeğin mermisine partikül efekti eklendi ve ardında bıraktığı trail efektinin rengi güncellendi.
  • Silah menüsündeki Güç butonu İngilizce kalıyordu, düzeltildi.
  • Sahne yüklemelerinde artık fade in efekti mevcut.
  • Altyazı sistemi geliştirildi.
  • Doktor için altyazı eklendi. Şu anda sadece İngilizce.
  • Altyazı sistemi için durdurma/devam ettirme sistemi geliştirildi.
  • Karakterin efektlerinden biri despawn edildiği hâlde hâlen despawn edilmeye çalışılan bir durum düzeltildi.

14.10.2018

  • Savaş Baltası ve Topuz’un vuruş partikül animasyonları artık vuruş noktasında oynuyor.
  • Eğer Abomination’ın savaş alanına yoldaki Kör İblis’leri öldürmeden giderseniz, arenanın dışında kalan kör iblisler ölüyor.
  • Kör İblis’lerin oyuncuya saldırmadığı hâlde hasar verebiliyordu, düzeltildi.
  • Asher ve Master’a gitmek oyunu hâlen bozuyor.
  • Ayarlar Yöneticisi kodunda ufak değişiklikler yapılarak sahne yükleme optimizasyonu yapıldı. Ayar yöneticisi artık bir kerede tüm ayarları bitirmeye çalışmıyor.
  • Tüm düşmanların kendi kendini kontrol ederek sahneler arasında despawn ettiği sistemi komple kaldırdım. Artık yükleme ekranında düşmana ve oyuncuya ait spawn edilmiş ne var ise hepsi despawn ediliyor. Bununla birlikte sahne yükleme sırsasında yapılan kontroller de oldukça düşürüldü. Böylece spawn edilmediği hâlde despawn edilmeye çalışıldığında oluşan hatalar da düzeltilmiş oldu. Niye bunu daha önce düşünemedim?
  • Silahlar sadece savaş sahnesi yüklendiğinde, o da sadece bir kere olmak üzere reset ediliyor.
  • Kamera komponentinin kaybolması ile oluşan hata ve yükleme ekranlarına girmeden önceki takılma düzeltildi.
  • Dotween en son versiyona güncellendi.
  • Priestess Boss’u artık küçük SkullMage düşmanlarını spawn ederken ekranda flaş çakıyorç
  • Açılış sahnesinde parlaklık yükseltildi.
  • Video dosyalarından transcoding kaldırıldı. Nedense transcode edildiğinde hem boyutu yükseliyor, hem de çok takılıyordu.
  • Görsellere ve oynanışa pek etki etmeyen çok fazla kod değişikliği yapıldı. Bu kısım sadece beni ilgilendiriyor sanırım.
  • Açılıştan Doktor’a, Yanan Şehir’den de Yanan Kurukafa’ya geçişteki sahne yükleme kodları güncellendi.
  • Barmen artık daha yavaş dönüyor ve Bar sahnesi daha az parlak. Gerçek renkler daha çok ortaya çıkıyor.
  • Açılan silahların videosu artık oynayabilir durumda; ama silah açma mekaniği henüz yok.
  • Tüm ses dosyaları sıkıştırılmış formata alındı.
  • Slow Motion efekti sadece boss’larda ve birkaç düşmanda aktif. Geri kalanlarda değil.
  • Boss’lar öldüğünde slow motion efektinin biraz değişiği başlıyor artık. Eski efekt değiştirildi.
  • Açılış sahnesindeki parlaklık arttırıldı.
  • HP kullanılırken oluşan bir hata vardı, oyunu kitleyebiliyor veya bug’a sokup oynanamaz hâle getirebiliyordu. Düzeltildi. İlgili düzeltme tüm silahlar için geçerli olacak hâle getirildi.
  • Bundan sonra bir süre sadece Asher’ı toparlamak için çalışacağım.

13.10.2018

  • Müzik ve Tema müziklerinin yüklenmesi arka plandan asıl işleme alındı, kalite problemleri düzeltildi.
  • Silahlar açıldığında (unlock) oynanacak videolar eklendi ama şu anda silah açma olayı aktif değil.
  • Cutlass silahının sekme olayı tamamen düzeltildi. Diğer silahların da mermi hareketini bu şekilde düzenleyebilirim zannedersem, performans açısından daha iyi olabilir.
  • Kalite ayarları güncellendi.
  • Yükleme ekranına bir yükleme barı eklendi (ekranın en altında).
  • Silah menüsündeki tüm ekranlar daha yüksek çözünürlüklü resimlerle güncellendi. Çoğuna yeni efektler eklendi.
  • Oyunu durdurma ekranı (Pause menu) ayarlarda iken kapatıldığında, tekrar açıldığında aynı ekranda açılıyordu, düzeltildi.
  • Priestess’in buz saldırısı bazı durumlarda hareket etmiyordu. Düzeltildi.
  • Bar sahnesine girildiğinde fare imleci her zaman görünür durumda olacak.

12.10.2018

  • Ses efektlerinin çoğunun yüklenmesi arka plan işlemine atıldı.
  • PNG, MP3, WAV, MP4 dosyaları Git-LFS sistemine atandı.
  • Tüm sahnelerden Unity’nin Enlighten sistemi kaldırıldı.
  • Oyundan çıkarken EVET’e basıldığında oyundan çıkmıyordu, düzeltildi.
  • Asher üzerinde biraz daha çalışıldı, hâlen hazır değil.
  • Master ile Asher sahnelerine şu anda girmek oyunda hatalara sebebiyet veriyor.
  • Unity versiyonu 2017.4.13’e yükseltildi.

11.10.2018

  • Abomination seviyesinde yerden çıkan eller birbirine daha yakın ve daha hızlı çıkıyor.
  • Wisp, özellikle Janet & Lief seviyesinde tekrar yükleme yapılırsa ortadan kaybolmuyordu, bu da hatalara sebep oluyordu. Artık despawn ediliyor.
  • Cutlass mermileri çarpışma sırasında daha az enerji kaybedip daha az hedeften sapacaklar.
  • Sahne geçişi yapan fadeout ekranı oyun içi menüyü bloke ediyordu, düzeltildi.
  • Bar sahnesinde oyunu durdurup devam ettirmek kürsörün görünürlüğünü kaldırıyordu, düzeltildi.
  • Artık ilk yüklenen silahlar Mace (Topuz) ve Death (Ölüm).
  • Save dosyasının senkronize edilme kodu Game Manager’a taşındı.
  • Sahneler arası geçişte artık bekleme sadece o frame’in render edilmesini bekliyor, manuel saniye süreli bekleme kaldırıldı.
  • Level Manager artık tüm sahneleri asenkronize yüklüyor. Restart etmek de artık Loading ekranı kullanacak. Hiçbir sahne yüklemesi doğrudan işlemciye ful yük bindirmiyor.
  • Oyunu durdurma ve oyuna devam etme kodu güncellendi. Artık oyun zamanını doğrudan 0’a ayarlayıp komple durdurmuyor.
  • Aslan öldüğünde Althalos’a geri dönerken sınırların dışına çıkma ihtimali vardı, bu ihtimali ortadan kaldırması beklenen bir kod eklendi.
  • String karşılaştırmaları ve Kamera bulma kodları mikro optimizasyona tabii tutuldu.
  • SkullFire’ın ve Winter’ın mermilerine trail renderer eklendi.
  • Pause menüsü artık zamanlamayı doğrudan 0’a ayarlayıp oyunu tamamen durdurmak yerine en düşük ayara getiriyor.
  • Ana menüye dönüşte profil adı güncellenmiyordu, düzeltildi.
  • Silah değiştirme menüsündeki test yazısı kaldırıldı.

10.10.2018

  • Janet’in rage moduna geçiş animasyonu güncellendi.
  • Lief’in projectile atağı güncellendi.
  • Gölge ayarları tüm sahnelerde güncellendi. Aşağı yukarı aynı kaliteyi daha düşük sistem gereksinimi ile alabilecek duruma getirildi.
  • Vuruş hissi tamamen sıfırdan yeniden yazıldı. Eskisi gibi oyunda takılma, yavaşlama, lag gibi bir hissiyat vermek yerine ‘slow motion’ hissi vermesi için yazıldı. Tüm düşmanlar hasar aldıkları anda bu his oluşacak. Aynı hissiyatı öldürülen boss’lar için de vereceğim.
  • Doktor’un ve Reaper’ın bazı animasyonları gereksiz yere loop yapıyordu, düzeltildi. Kullanılmayan Doktor animasyonları kaldırıldı.
  • Bazı düşmanların hasar aldıktan sonra kırmızı renkte kalmaları düzeltildi.
  • İmleç ve kürsor için atlaslamadan sıkıştırma kaldırıldı, kürsörün kalite düşüşü ve kenarlarda kırmızı çizgiler göstermesi engellendi.
  • Boss’lar öldürüldüğünde artık tebrik mesajı çıkmıyor. Onun yerine ekran yavaşça kararıp otomatik olarak Bar sahnesine geçiyor.
  • Skull Fire boss’undan orb saldırısı kaldırıldı.
  • Skull Fire boss’unun alev topu saldırısı bir yere çarptığında patlamıyordu, düzeltildi.
  • Skull Fire boss’unun line blast saldırısı problematik bir görüntü sergiliyordu, düzeltilmesi için uğraşıldı. Yapılacak bir iki durum daha var.
  • Arka planda yükleme önceliği en yüksekteydi, yükleme sırasında oyunda takılma ve kilitlenme şikâyetleri geldi. Öncelik düşürüldü.
  • Proje hiyerarşisi güncellendi.
  • Abomination boss’unda yeniden başlat (restart) dendiğinde Blind Demon düşmanları iki katına çıkıyordu, artık her sahne yüklenmesinde despawn ediliyorlar ve sıfırdan çıkıyorlar.
  • Spawn komutu ile sahneye eklenmemiş birkaç obje sanki öyle konulmuş gibi davranmak istiyor ve hata üretiyordu, düzeltildi.
  • Abomination koşma atağı yaptığında duvarlara çarpar çarpmaz çarpma animasyonuna geçmiyordu, düzeltildi.
  • Abomination sahnesinde oyuncu karakteri savaş bölgesinin hemen dışındaydı, mağaranın girişine taşındı.
  • Abomination sahnesinde savaş bölgesine gidene kadar yolda iki adet Blind Demon çıkıyor.
  • Blind Demon’lar normalde belli noktalar arasında haraket ediyordu, doğar doğmaz oyuncuyu takip edip saldıracak ayar eklendi.
  • Abomination savaş bölgesinde 5 adet Blind Demon çok fazla yer kaplıyordu. Hem performansı düşürüyor (ışık ve gölgeden dolayı), hem de oyuncuya hareket edecek yer bırakmıyordu. Şimdilik 3’e indirildi. Geri bildirime göre 2’ye indirilebilir.
  • Abomination savaş bölgesine girildiği anda giriş otomatik olarak kapatılıyordu ama bir görsel ile desteklenmiyordu. Şimdi bölgeye girildiği zaman yerden eller çıkıyor ve girişi kapatıyor.
  • ProgressBar komponentinin çekirdek kodu güncellendi. Silahların mermi sayısı yazıyla çoğu yerde hatalı gösteriliyor, bazen de güncellenmiyordu. En sonunda bu hata da güncellendi.
  • Janet ve Lief’in altındaki particle efektleri güncellendi. Renkler daha uyumlu.
  • Tower Interior seviyesindeki ışıklandırma daha parlak hâle getirildi. Janet ve Lief karanlıkta kalmıyor artık.
  • Silah menüsünde silah isimleri ve açıklamaları için yazı rengi beyaz yapıldı. Okunurluk arttırıldı.
  • Silah değiştirmedeki stamina gerekliliği kaldırıldı.
  • Cutlass silahı yeniden yapıldı. Artık şarj atağı ricochet yapıyor. Mermiler seviyeye göre sekerek düşmanlara saldırabilir duruma geldi.

09.10.2018

  • Dil seçim kodu güncellendi. İşletim sisteminiz Türkçe ise oyun Türkçe açılacak. İngilizce veya başka bir dilde işletim sistemi kullanıyorsanız oyun İngilizce açılacak.
  • Oyun crack’lenmiş mi kontrolü eklendi.
  • Silahlarla alâkalı log mesajları kaldırıldı. Her frame’de çağırıldığı için işlemciyi yorması çok muhtemeldi, artık böyle bir işlem yok.
  • Silahların halihazırda pasifleştirilmiş olduğu durumda tekrar pasifleştirilmeye çalışılması engellendi. Bu da sürekli log mesajlarına sebep oluyor ve işlemciyi yoruyordu.
  • Boss ve Ana Menüdeki videolardaki sesin biraz geriden gelmesi problemi çözüldü (Doktor videosundaki hata ile alâkalı değil bu, o video yeniden eklenecek).
  • Arayüzde ve menüde kullanılan bazı resimler için atlas değerleri değiştirildi, özellikle kürsörün etrafındaki kırmızı çizgilerin giderilmiş olması gerekir.
  • Çözünürlük ayarlarında listede artık monitör Hertz (refresh rate) değeri de gösteriliyor ve ayarlara da bu değer ile birlikte kaydediliyor.
  • Bazı düşmanların oyuncu karakterini arayıp bulamaması hatasına karşı önlem alındı (çalışması garanti değil).
  • Abomination sahnesinde sürekli Blind Demon spawn edilmesi ve bu Blind Demon’ların sahneler arasında geçebiliyor olması hatası düzeltildi.
  • Priestess sahnesinde SkullMage’lerin spawn edilmesi ve bu SkullMage’lerin sahneler arasında geçebiliyor olması hatası düzeltildi.
  • Blind Demon’lar spawn olurken araya biraz süre ve rastgelelik eklendi. Bunların spawn edilmesinin işlemciye etkisi düşürüldü.
  • Sahneler arası geçişteki level yükleme kodu güncellendi. Daha hızlı ve daha az kilitlenen hâle gelmiş olması gerekiyor (özellikle test edilmeli).
  • Bazı gereksiz ve çok yer kaplayan loglar kaldırıldı. Özellikle gölge datasının listelenmesi üzerine olan kodda daha düşük seviyeli bilgisayarlardan da geri dönüş aldım ve tahmin ettiğimden çok çok daha hızlı çalışıyor, artık bu loglar olmayacak. Dolayısıyla bu logların işlemciyi boğmasına da gerek kalmayacak.
  • Wisp’lerin bazı animasyonları loop ediyordu, düzeltildi.
  • Level 1 sahnesindeki gölge kalitesi bir tık düşürüldü, görsel olarak aşağı yukarı aynı kaliteyi veriyor olması bekleniyor.


Başlarken

  1. Oyunu açın ve önce ayarları kontrol edin.
  2. Ana menüde START deyin (Sisteminiz Türkçe ise BAŞLA).
  3. Boş bir profil seçerek profil adı girin. 15 karakter sınırı var. Daha önce yarattığınız bir profil varsa onu da seçebilirsiniz.
  4. Burada gelen listede istediğiniz Boss’u veya seviyeyi (seviyelerde birden fazla düşman mevcut) seçmeniz mümkün.
  5. Çingene canlı olmayın, hemen en güçlü boss’lara saldırmayın. En baştan başlayın. Bar sahnesini veya Level 1’i seçip oyuna girin.
  6. Bar sahnesini seçerek mevcut açık silahlardan seçerek elinizdeki silahları değiştirmeniz mümkün.
  7. Level 1’i bitirdiğinizde doğrudan ilk Boss’a geçeceksiniz. Sonrasında sırayla tüm boss’lar gelecek siz ilerledikçe.
  8. Veya menüden tüm Boss’ları deneyebilirsiniz.

Oynanış

Klavye için:

  1. WASD ile hareket eder, fare ile etrafa dönersiniz.
  2. Sol tık birincil atak, sağ tık basılı tutarak silahınızı şarj ederek ikincil atağı kullanabilirsiniz. İkincil atak için 3 tane şarj seviyesi mevcut, imlecin etrafındaki şarj barı kaçıncı seviyede olduğunuzu gösterir. Şarj ettiğiniz silahla saldırmak için yine sol tık.
  3. Shift ile mini dodge, Space ile büyük dodge yaparsınız.
  4. Fare tekerleği ile eğer birden fazla silah aldıysanız silahlar arası geçip yapabilirsiniz.
  5. Q ile HP kullanıp canınızı tazeleyebilirsiniz.
  6. CTRL ile özel yeteneği kullanabilirsiniz. Şu anda default olarak Fire Dash geliyor. Dondurulduğunuz zaman bunu kullanın. Hasar da verebilirsiniz.
  7. Mermili silalarda R ile reload edebilirsiniz.

GamePad için: (Xbox One, Xbox 360, PS4 kolları şu an için desteklenenler. Diğerleri için ayarlardan yeniden input mapping yapın.)

  1. Sol stick ile hareket, sağ stick ile etrafa bakış.
  2. R1 ile birincil atak, R2 ile ikincil atak / şarj. Şarj edilen silahla saldırmak için yine R1.
  3. L1 ile mini dodge, L2 ile büyük dodge.
  4. B ile reload.
  5. Y ile özel güç kullanımı.
  6. X ile Heal.

Hata Bildirme

  1. Mutlaka ve mutlaka output.log dosyasını oyunu yeniden açmadan alıp gönderin.
  2. Hatayı nasıl oluşturduğunuzu ayrıntılı bir şekilde anlatın. (Şu durumda şunu şunu yaptım, şöyle oldu gibi, hatta daha ayrıntılı)
  3. Mümkünse ekran görüntüsü, video vs paylaşın.
  4. Hatayı tekrar edebiliyorsanız onu da belirtin.
  5. Hatayı düzeltmemin en kolay ve hızlı yolu, hatayı nasıl oluşturduğunuzu bilmek. Bunu bilirsem çok hızlı bir şekilde düzeltebilirim.
  6. Güncel bir build geldiyse önce onu test edip hatanın hâlen olup olmadığını görmeye çalışın.

Hataları aşağıda yorum olarak veya e-posta, twitter, whatsapp vs her yerden iletebilirsiniz; ama hatayı not alıp almadığımı mutlaka sorun.

Bilinen Hatalar / Eksiklikler

  1. Tüm silahlar mevcut. Çalışan sadece 7 silah mevcut.
  2. Asher ve Master Boss’ları henüz hazır değil. Tüm boss’lar hazır; ama bol bol hata ve problemlere karşı test edin.
  3. Asher hariç tüm boss’larda video açlışı mevcut. Sadece Doktor ve FireSkull Boss’larında video açılışı mevcut.
  4. Videolarda altyazı mevcut değil. Altyazı sistemi mevcut.
  5. Tüm silahlarda ses mevcut. Sadece Mace ve Death silahlarında ses mevcut.
  6. Tüm boss’ların müzikleri ve ses efektleri mevcut. Sadece Doktor’un müziği ve ses efektleri mevcut. (Level olarak da sadece Level 1’de mevcut, Burning Town da eksik)
  7. Coliseum modu hazır değil. İsterseniz girip deneyebilirsiniz ama muhtemelen hata atacak, oyun çökmese de oynanabilir olmayacak. Bu modu oyun çıktıktan sonra güncelleyip ekleyeceğiz gibi duruyor.

Az zaman kaldı, çok iş var. Yardımlarınızı bekliyorum.

Söz uçar yazı kalır